2009. március 11., szerda

Super Bowl XLIII



Február elsején volt az amerikai focibajnokság döntője, amit mi is napok óta vártunk. Már kora délután átugrottunk a családhoz, hogy velük együtt izguljuk végig a meccset. Mellesleg nálunk otthon még nincsenek is bevezetve a tv csatornák.

Mi is az a Super bowl?



Nem vagyok egy nagy sport rajongó típus, ezért segítségül hívtam a Wikipédiát:
"A Super Bowl a fő amerikai football-bajnokság, az NFL döntője. Az NFL két konferenciája, az AFC és az NFC győztese játssza egymással. Az USA-ban kisebb fajta nemzeti ünnepnek számít az esemény, milliók nézik a televízióban. Az amerikai futball egyre nagyobb nemzetközi népszerűsége okán a világ többi táján is egyre több nézője van.
Az első Super Bowlt 1967-ben rendezték."



Az idei, 43. Super Bowl ligát a Pennsylvania-i Pittsburgh Steelers (AFC, azaz American Football Conference) és az Arizona-i Arizona Cardinals (NFC, azaz National Football Conference) játszotta.
Végeredmény: Pittsburgh-Arizona 27:23
A meccset a Florida állambeli, Tampa városában lévő Raymond James Stadion-ban rendezték meg, ahol láthatóan aznap igen meleg volt.

A győztes Steelers az egyik legnépszerűbb csapat az USA-ban, és hatodik végső sikerével történelmet írt.
Adam mesélte, hogy a pittsburgiak messze híresek agresszivitásukról. Nem tudom, hogy ezt a játékosokra értette, vagy a szurkolókra, az minden esetre tény, hogy a stadionjukban bírósági tárgyalótermet helyeztek ki. Arra az esetre ugyanis, ha a drukkerek között verekedés törne ki, a bűnözőkre azonnal ítéletet hirdethessenek. Arról nem is beszélve, hogy a randalírozóknak ezzel még annyi időt sem adnak, hogy kijózanodjanak. De biztos vagyok benne, hogy az a tárgyalóterem valamennyire elriasztja a rendbontókat.

Reklámok, nézettség
Nos, visszatérve a Super Bowl-ra,... a legfőbb oka, amiért mi is tv elé ültünk a meccs között leadott szpotok voltak. Sokan ugyanis nem a focira, mindinkább a jó és ötletes reklámokra kíváncsiak. A hatalmas cégek sokszor hónapokig, külön erre az alkalomra alkotnak rövid videókat...

Néhány érdekesség:
-A Super Bowl az egyik legnézettebb műsorrá vált az évek során az Egyesült Államokban.
-A Nielsen Media kutató cég kimutatásai szerint 95,4 millióan ültek le a képernyők elé megnézni az idei találkozót.
-A Super Bowl-közvetítések híresek az extravagáns, kifejezetten drága reklámaikról.
1984-ben az Apple informatikai cég Macintosh számítógépét bemutató reklámja volt az úttörő ezek közül.
-Az NBC 206 millió dollárt keresett a csaknem 3 millió dolláros szpotok vetítésével.
-A 32 hirdető az idén is külön erre az eseményre kreált sajátos humorú vagy feltűnő reklámot, és nagyjából minden harmadik az evés-ivást népszerűsítette. Ahogy korábban is, a tévé előtt fogyasztható termékek kerültek elsősorban a képernyőre: sör, üdítő, ropogtatnivaló. A meccs után megéhezőket pedig a gyorséttermek hirdetései vették célba.
-Az idén is, akárcsak évek óta, a két legnagyobb hirdető a Coca-Cola és a Pepsi.
-Amíg a Super Bowl izgalmait egyesek jeges üdítővel csillapítják, addig az amerikai férfiak nagy része hideg sörrel. Nem véletlen hát, hogy évtizedek óta előkelő helyen reklámoz a Budweiser.
-A döntő okozta feszültséget az ivás mellett motorikus ropogtatással lehet a legjobban enyhíteni. Ezt lovagolják meg a chipseket gyártó cégek is már évek óta. Az idén a Pepsihez tartozó Cheetos és Doritos reklámjait láthattuk.
-A texmex ízeket a gyorséttermek szpotjaiban is felfedezhettük. A Taco Bell amerikai stílusú mexikói ételeket kínál.
-A gyorséttermek reklámjai közül nagyot durrant a Denny’s maffiás stílusban alkotott szpotja. A klasszikus, beülős étterem keddre minden amerikainak ingyen reggeli menüt (Grand Slam) ígért két vastag amerikai palacsintával (Pancake), két tükörtojással, két kolbásszal és két szelet sült szalonnával. A vállalat a másnapi forgalmat látva (sorban álltak az emberek az éttermeik előtt), sikeresnek értékelte az akciót, amelyre reklámmal együtt mintegy ötmillió dollárt költöttek.
-A Kellogg’s marketingesei is a meccset követő reggelire koncentráltak, amikor a cukrozott felületű kukoricapelyhüket, a Frosted Flakest reklámozták.
(Forrás: Zóna.hu)

A Youtube-on még aznap megjelent az összes Super Bowl reklám. Lássunk egy válogatás videót:



Ezek között külön kiemelném a SoBe üdítőital szpottját, aminek a különlegessége, hogy csak 3D-s szemüveggel élvezhető igazán:



A reklámok mellett új filmek rövid trailereit is megnézhettük. Mint például a Fast And The Furious, a GI Joe, a Star Trek, a Transformers ...

A meccs félideje alatt a helyszínen Bruce Springsteen adott koncertet, amiért a fiúk nem igazán lelkesedtek. Ehelyett inkább ők ragadtak gitárt és dobot, hogy a második félidő kezdéséig Rockbandezzenek egy kicsit.
A Super Bowl után a család együtt vacsorázott. Anyósom ugyanis Pancake-t sütött.

Nincsenek megjegyzések: